Ik ben getagd, en wel door Ieke. Dat houdt in dat ik 10 dingen over mezelf moet vertellen. Eigenlijk houd ik niet van vragenlijstjes, maar in dit geval mag ik helemaal zelf weten wat ik vertel, dus dat vind ik eigenlijk stiekem best leuk (ja, je bent blogger of je bent het niet ;)).
1. Ik kom uit een groot gezin, 3 jongens en 3 meisjes. Toen ik geboren werd (44 jaar geleden) was dat al iets bijzonders. De kinderen uit mijn klas die ook uit een groot gezin kwamen, waren op 2 vingers van een hand te tellen. Sinds ik volwassen ben, vind ik het wel fijn om zoveel broers en zussen te hebben, maar als kind was het vooral veel ruzies en schoppen onder tafel. Ik was altijd blij als iedereen even weg was (behalve mijn moeder, want die was altijd wel thuis). En nog steeds vind ik het heerlijk om alleen te zijn.
2. Ik heb nooit gerookt, dat heb ik altijd heel smerig gevonden. Ik drink ook geen alcohol, ik vind het gewoon niet lekker. Maar ik heb wel een verslaving, en dat is snoepen, vooral drop en chocola. Misschien wat minder gevaarlijk dan roken of drinken, maar het blijft een serieuze verslaving. Ik probeer regelmatig te stoppen, maar dat valt niet mee!
3. Ik maak dingen niet af. Ik begin ergens heel enthousiast aan, en na een tijdje houd ik het voor gezien. Vroeger speelde ik veel gitaar, maar nu bijna nooit meer. Ik heb 2 jaar saxofoonles gehad, vond het heel leuk, maar ben er toch niet mee verder gegaan. Twaalf jaar na onze trouwdag ben ik nog steeds ‘bezig’ met de trouwvideo. Ik ruim de tafel af, maar laat het kleed liggen. Ik zet de waterkoker aan, en heb na een half uur nog geen thee gezet. Ik begin de vaat leeg te halen, en ga halverwege planten water geven. Dat soort dingen dus. Dit verhaal moet ik nu afmaken, anders staat het volgende week nog niet op m’n blog.
4. Ik lees alles. Echt alles. Boeken, tijdschriften, folders, kranten, nieuwsbrieven van school, achterkant van melkpakken, etiket van de pindakaas en de chocopasta. Echt álles! Als ik letters zie staan, dan lees ik. Het heeft ook een groot voordeel, ik lees mailtjes, berichtjes en blogs keer op keer door voordat ik ze verstuur.
5. Ik zing in een barbershopkwartet, en dat vind ik echt supergaaf! Als je er meer over wilt weten, kijk dan op onze facebookpagina, www.facebook.com/kwartetstoptalking.
6. Heel veel dingen die ik haak, halen de status eindproduct niet. En heel veel patronen die ik wil ontwerpen ook niet. Ik ben o.a. ooit begonnen aan een Boes, een Shrek en een Lampje van Willie Wortel. De ideeën blijven wel hangen, en soms lukt het dan na tijden ineens wel.
7. Ik houd niet van discussies. Ik vind het heerlijk om te bloggen, want ik kan zolang over mijn woorden nadenken als ik wil, zonder dat iemand me in de rede valt. Ook al duurt het een half uur of misschien wel langer, mijn ‘gesprek’ blijft op hetzelfde onderwerp. Ik wil niet zeggen dat het een half uur duurt voordat ik op m’n woorden kom, maar ik denk altijd nét iets te lang na over wat ik wil zeggen. En dat gaat niet in een discussie. Tegen de tijd dat ik een antwoord klaar heb dat naar m’n zin is, gaat het alweer ergens anders over. Daarom houd ik niet van discussies.
8. Ik heb nergens een mening over, en ik heb dan ook heel weinig met politiek. Sommigen doen daar neerbuigend over, of ergeren zich daaraan. Maar ik bekijk het liever positief: ik sta altijd open voor de mening van iemand anders. Daarentegen houd ik er niet van als iemand anders mij zijn of haar mening wil opleggen, dan ben ik geneigd om juist het tegenovergestelde te vinden.
9. Ik heb een IQ van rond de 130-135. Nog niet hoogbegaafd, maar wel hoger dan gemiddeld. Maar ik heb er geen moer aan. Dat ik intelligent ben, wil nog niet zeggen dat ik geen domme dingen doe. En hoewel ik me goed kan inleven in een ander, ben ik wel sociaal onhandig. Ik zeg soms de verkeerde dingen op het verkeerde moment. Ik voel sfeer of stemmingen slecht aan, en weet vaak niet hoe ik me in bepaalde sociale situaties moet gedragen. En dan ben ik meestal liever stil dan dat ik op een verkeerde manier deelneem aan een gesprek.
10. Ik doe niet moeilijk, ik pas me heel gauw aan aan de situatie. Omdat ik ook nergens een mening over heb, ben ik heel gauw tevreden. En dan is moeilijk doen zonde van de tijd.
O ja, nu moet ik dus 5 anderen 'taggen'. Ik heb er maar gewoon een paar uit de lijst gepakt die ik zelf volg, ik weet niet of ze al eens getagd zijn. En misschien vinden jullie het helemaal niet leuk, geeft niet, voel je niet verplicht hoor!
Nonnelien
Patries
Angélique
Esther
Romy
Wat leuk om dit over je te lezen!
BeantwoordenVerwijderenSommige dingen zijn heel herkenbaar... Wat, dat laat ik maar even in het midden ;)
Bedankt voor je reactie op Perry op ons blog, de haakheksen!
BeantwoordenVerwijderenIk vind die van jou ook helemaal geweldig!
Misschien maak ik die dus ook nog wel een keer.
Knap hoor, dat je zelf patronen maakt, ik kan dat niet zo.
Wat een leuke blog heb je. Ik ga je volgen en zeker een aantal patroontjes van je uitproberen!
BeantwoordenVerwijderenNu wil ik alleen nog even 1 opmerking maken: mijn man heeft ook het stempeltje "hoogbegaafd". Iets dat je kunt zeggen bij een IQ van 130 of meer. Jij ben het dus zeker ook! (of het altijd fijn is, is een tweede... Ik merk hier wel, dat het ook vreselijk in de weg kan zitten soms).